tirsdag den 21. april 2015

Smykker med kobber, sølv, guld og zirkon fremstillet af fimo

Øreklips i sølv med zirkon sten, af mange kaldet simili sten.

Broche i kobber med sølv indfattede zirkon sten. Denne broche var forløberen til et par ultra fede øreringe jeg lavede med en sort skovsnegl der foldede sig rundt om en stor rubinrød zirkon. Jeg leder efter dem og lige pludselig dukker de op og så lægger jeg dem selvfølgelig på bloggen. Men måske du kan forestille dig at den pølse der ligger rundt om den store zirkon var større og sort...

Et smykke vedhæng med kobbertråd og stor oval halv perle. En fimo pølse der er blevet krøllet sammen og derefter er der presset en perle ned så fimo'en gik op over siderne på perlen. Efter bagning er fimo'en lakeret og en kobber tråd er foldet rundt til øje, så der kunne komme en kæde, en perlekæde eller et bånd igennem.

Fimo modellervoks kan også kombineres med kobber

Store guld øreringe. Er lavet ved at trille en kugle, klemme den flad på den ene side... så det skråenede op til den anden side. Derefter har jeg presset skaftet af min skalpel ind i den flade side... først de to yderste pres og til sidst det midterste. Inden bagning blev fimo'en penslet med guld pulver og efter bagning blev de lakeret og øreklips blev limet på bagsiden med sekundlim.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar