Viser opslag med etiketten kobber. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten kobber. Vis alle opslag

fredag den 24. april 2015

Lædder look smykker af fimo

Lav dine egne læder smykker der intet vejer. Rul/tryk fimo modellervoks helt flad og hiv i det... hiv det langt og fold det ... hiv igen og fold indtil du har de folder du ønsker. Sådan lavede jeg disse fimo smykker med læder look.

Fimo smykker med læder look der intet vejer i forhold til hvordan de ser ud. Lette og meget holdbare.
 Inden bagning er smykkerne penslet med guld og kobber pulver og lakeret efter bagningen.               



tirsdag den 21. april 2015

Hænge øreringe og håndlavede perler i fimo

De her øreringe er nogle af de første lidt komplicerede smykker jeg lavede i fimo. Hænge øreklips bygget op over kæde. Jeg formede "perlerne" direkte på kæden og bagte dem hængende på risten i ovnen. Jeg har brugt dem rigtig meget, så lakken er slidt af nogle steder. Et par smarte øreringe som jeg den dag i dag ville gå med... skal bare lige have lagt noget nyt kobber pulver og lak på.

Ved siden af ligger to perler med hvide perler i. Hvad de blev lavet til kan jeg ikke huske og de har bare ligget i alle disse år. Måske jeg en dag finder noget jeg kan bruge dem til...



Har du et projekt, du kunne tænke dig at putte de to håndlavede perler i?

Øreklips og ørestikker i fimo formet på mønter

Ørestikker og øreklips alle fremstillet i fimo modellervoks. For at få dem helt runde og pæne i kanterne byggede jeg de fleste op ovenpå mønter. Mønt aftrykkene kan stadig ses på bagsiden. Dengang for ca. 30 år siden lavede jeg en hel masse smykker i fimo med vindrueklaser på og her er et par mini ørestikker med små klaser. Blade, perler og sten brugte jeg meget, ligesom jeg elskede at putte pulver på i guld, sølv, kobber. Et par af øreringene har mistet øreklipsene, men det er nemt at sætte nye på.


Servietringe i fimo modellervoks

Da jeg lavede disse servietringe var der en hel serie. Jeg kan huske at vi skulle have gæster til spisning og jeg ville gerne have en lækker og anderledes bordpynt. Der skulle selvfølgelig ligge en servietring på hver tallerken med en serviet indeni. Tror det blev til 8-10 stykker. Husker også at de blev beundret meget af gæsterne. Nu tror jeg kun der er disse 4 tilbage, men de er stadig fine.

To servietringe fremstillet i orange fimo der er belagt med guld og kobber pulver.

Disse 2 servietringe er fremstillet af mørkegrøn modellervoks og derefter penslet med guld og kobber pulver.

Smykker med kobber, sølv, guld og zirkon fremstillet af fimo

Øreklips i sølv med zirkon sten, af mange kaldet simili sten.

Broche i kobber med sølv indfattede zirkon sten. Denne broche var forløberen til et par ultra fede øreringe jeg lavede med en sort skovsnegl der foldede sig rundt om en stor rubinrød zirkon. Jeg leder efter dem og lige pludselig dukker de op og så lægger jeg dem selvfølgelig på bloggen. Men måske du kan forestille dig at den pølse der ligger rundt om den store zirkon var større og sort...

Et smykke vedhæng med kobbertråd og stor oval halv perle. En fimo pølse der er blevet krøllet sammen og derefter er der presset en perle ned så fimo'en gik op over siderne på perlen. Efter bagning er fimo'en lakeret og en kobber tråd er foldet rundt til øje, så der kunne komme en kæde, en perlekæde eller et bånd igennem.

Fimo modellervoks kan også kombineres med kobber

Store guld øreringe. Er lavet ved at trille en kugle, klemme den flad på den ene side... så det skråenede op til den anden side. Derefter har jeg presset skaftet af min skalpel ind i den flade side... først de to yderste pres og til sidst det midterste. Inden bagning blev fimo'en penslet med guld pulver og efter bagning blev de lakeret og øreklips blev limet på bagsiden med sekundlim.