torsdag den 23. april 2015

3 fimo brocher og et smykke vedhæng

3 brocher og det måske første smykke vedhæng jeg lavede. Som du kan se er vedhænget i øverste venstre hjørne meget slidt og en af grundene er at det ikke blev lakeret. Det blev nemlig lavet, inden jeg fandt ud af at der skulle lak oven på metal pulver. Bagsiden af smykke vedhænget er amatør arbejde, det kan jeg se i dag. Men ikke desto mindre fungerede det og jeg har gået meget med smykket i en kæde, i mine unge dage.

Øverst til højre er en af de gode brocher. Et lille landskab fremstillet i fimo og med en smuk gylden halv perle, som sol. Brochen er fremstillet i en hård færdigkøbt form, med på monteret nål.


Her er så endnu et par af mine vindrueklaser. De får mig til at tænke på et helt fantastisk smukt sæt jeg fremstillede på bestilling til en kunde. Store sorte vindrueklaser med skinnende zirkoner i nogle af bærene. Store øreringe og et kæmpe bæltespænde... kan ikke huske om der også var en broche eller et halssmykke. Men smukke var de og fine er de små brocher stadig.

Den ene broche er belagt med guld pulver. Den anden er fremstillet i meleret fimo som jeg selv blandede af flere farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar