mandag den 6. juli 2015

Sort nat og lokkende rubinrød frugt

I den sorte nat skinder månen på en rubinrød frugt, der hænger ned fra en gren af guldblade og lokker...

Sort, guld og rød er tre farver der spiller særdeles godt sammen. Farverne har jeg brugt i denne enkle broche. Som du kan se, er brochen god brugt og en del af guldet og lakken er slidt af.

Mønstret i den sorte baggrund har jeg lavet ved gentagende gange at presse et værktøj ned i massen, indtil det så ud som jeg ønskede det skulle se ud. Derefter trykkede jeg den røde dråbeformede glas perle ned i fimo'en. Små håndformede blade blev lagt sirligt ovenpå hinanden, indtil de nåede den røde perle. Til sidst inden bagning, blev der penslet guldpulver på bladene (og IKKE på den sorte baggrund). Efter bagning lakerede jeg guldbladene.

Rubinrød frugt der hænger fra guldblade i den sorte nat. Broche lavet af fimo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar